حافظه‌ های RAM DDR4

معرفی حافظه‌ رم DDR4 توسط G.SKILL

G.SKILL نیز همچون Crucial ،Corsair و ADATA نسل جدید حافظه‌های رم DDR4 خود را معرفی کرد. سری Ripjaws 4 ماه آینده به همراه پردازنده‌های سری Haswell-E و پلتفرم X99 روانه بازار خواهد شد.

نسخه‌های متنوعی از  خانواده رم‌های Ripjaws 4 عرضه خواهند شد؛ از حافظه‌های ۲۱۳۳ مگاهرتز تا ۳۲۰۰ مگاهرتز. تاخیر CAS آنها نیز از ۱۵ آغاز خواهد شد. این رم‌ها در ماژول‌های ۴ و ۸ گیگابایت در بازار موجود خواهند شد، یعنی مادربوردهایی با ۸ سوکت می‌توانند تا ۶۴ گیگابایت از این حافظه‌ها را بر روی خود داشته باشند. نسبت به DDR3، ماژول‌های ۲۸۰۰ مگاهرتز و پایین‌تر با ولتاژی پایین‌تر، یعنی ۱.۲ ولت کار می‌کنند که به معنای مصرف کمتر نسل جدید حافظه‌های رم است. G.SKILL همچنین ماژول‌هایی با فرکانس‌های کاری بالاتر، چون ۳۰۰۰ و ۳۲۰۰ مگاهرتز را نیز ارائه کرده است که البته ولتاژ مصرفی بالاتر، تاخیر بیشتر و امکانات پیکربندی محدودتری دارند. می‌توانیم امیدوار باشیم که با بالغ شدن DDR4 در آینده‌ای نه چندان دور شاهد ارائه حافظه‌هایی با فرکانس بالاتر به بازار نیز باشیم.

همان طور که انتظار هم می‌رفت، حافظه‌های Ripjaws 4 به طور کامل از مادربوردهای چهارکاناله X99، شامل استاندارد پروفایل جدید XMP 2.0 اینتل پشتیبانی می‌کنند. انتظار می‌رود Haswell-E حافظه‌هایی تا فرکانس ۲۱۳۳ مگاهرتز را پشتیبانی کند، ولی برای استفاده از کیت‌هایی با فرکانس بالاتر، باید از پروفایل XMP 2.0 بهره گرفته شود.

بدنه انتقال گرمای این حافظه‌ها نیز دستخوش تغییراتی شده‌اند و حالا در سه‌رنگ متنوع آبی، قرمز و مشکی در دسترس هستند. انتقال‌دهنده‌های گرما همچنان استاندارد ارتفاع ۴۰ میلی‌متری را حفظ کرده‌اند تا همچنان سازگاری با کولرهای قدیمی را داشته باشند.

سری Ripjaws 4 حافظه‌های رم G.SKILL هم‌اکنون در خرده‌فروشی‌های آمریکا اماده برای پیش‌فروش هستند. کیت پایین‌رده ۱۶ گیگابایتی ۲۱۳۳ مگاهرتز چهارکاناله با قیمت ۲۵۹ دلار در وب‌سایت Newegg پیش‌فروش شده است. برای آن که مقایسه قیمتی داشته باشیم، بد نیست بدانید که کیت‌های جدید DDR4 کمپانی Crucial فقط اندکی از نسخه‌های مشابه با برند G.SKILL قیمت پایین‌تری دارند و اختلاف قیمت بین آنها کم است. البته به نظر می‌رسد با ارائه Haswell-E قیمت‌ها پایدارتر و منطقی‌تر شوند.

شرمنده ، بخش پاسخ ها بسته است.