خودروی جدید رنو

رنو ترزور معرفی شد؛ پیش نمایشی از آینده خودروها

رنو

رنو از ابرخودروی الکتریکی و مفهومی TreZor در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۶ پرده برداشت تا پیش‌نمایشی از زبان طراحی و تکنولوژی‌های آینده‌ی محصولات خود را ارایه دهد.

پیش‌ از نمایشگاه پاریس وب‌سایت رومانیایی Automarket خبر از معرفی ابرخودروی مفهومی رنو را در رویداد پیش‌رو داد. حال این غول خودروسازی فرانسه به طور رسمی از ترزور (TreZor) پرده برداشت که طراحی خیره‌کننده‌‌ای دارد.

لورنز ون دن آکر مدیر طراحی رنو در خصوص خودروی مفهومی جدید این شرکت گفت:

با ترزور با زبان طراحی جدیدی را برای سبک زندگی نوین، معرفی کرده‌ایم. این خودرو نتیجه‌ی آزادی بیان در جهت نمایش محصولاتی است که در آینده‌ی نزدیک راه به خیابان‌های پیدا می‌کنند. ترزور دو مولفه‌ی اصلی به همراه دارد؛ زبان طراحی فرانسوی و زندگی ساده.

ترزور ادامه‌ی راه مدل مفهومی دزیر (DeZir) که در سال ۲۰۱۰ معرفی شده بود، را خواهد پیمود. اکنون می‌توان به خوبی تاثیر خودروهای مفهومی را در تولیدات آینده‌ی رنو دید. جایی که نسل جدید خودروهای کلیو، مگان و کلئوس از زبان طراحی مشابهی با دزیر بهره می‌برند.

ترزور از بدنه‌ای از جنس کربن بهره می‌برد  که با خطوط قوسی در سرتاسر آن همراه شده است. ورودی‌های هوا به شکل کندو عسل روی کاپوت نیز یکی دیگر از نکات برجسته‌ی طراحی بدنه‌ی این خودروی مفهومی است. در چراغ‌های عقب نیز از فایبر اپتیک بهره گرفته شده است.

 

رنو ترزور از در‌های متداول بهره نمی‌برد و به جای آن پنل بزرگ سقف خودرو باز می‌شود تا حس مشابهی با جعبه‌ی جواهر را منتقل کند. رنو هم‌چنین با این سبک از طراحی، به خوبی اصطلاح «بپر بالا» را در خودروی خود پیاده کرده است.

???????????????

 

در بخش کابین نیز استفاده‌ی گسترده‌ای از چرم و چوب قرمز شده است. نمایشگر بزرگ لمسی و فرمان مستطیلی الهام گرفته شده از نمونه‌های فرمول یک که از سه نمایشگر کوچک بهره می‌برد، از دیگر قابلیت‌های کابین ترزور است.

ترزور از قوای فنی خودروهای مسابقه‌ای فرمول ای رنو بهره می‌برد. این موضوع بدین معنی است که این خودرو دارای موتور الکتریکی به توان ۳۵۰ اسب بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتن‌متر است که خودرو را قادر به رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در کمتر از ۴ ثانیه می‌‌سازد. دو بسته‌ی باتری بزرگ نیز وظیفه‌ی تامین انرژی مورد نیاز خودرو را دارند که هر کدام با سیستم تهویه‌ی فعال و مخصوص به خود خنک خواهند شد.

سیستم بازیافت انرژی ترمز مخصوص خودروهای فرمول ای نیز تعبیه شده است تا به شارژ باتری‌ها کمک کند. رنو ترزور ابعادی برابر با ۴۷۰۰ میلی‌متر طول، ۲۱۸۰ میلی‌متر عرض و ۱۰۸۰ میلی‌متر ارتفاع دارد. فاصله‌ی بین دو محور نیز ۲۷۶۶ میلی‌متر است.

طراحی بهینه‌ی ترزور کمک زیادی به آیرودینامیک آن کرده است و طبق ادعای رنو دارای ضریب درگ عالی ۰.۲۲ است. این موضوع در کنار فاصله‌ی ۲۵ سانتی‌متر بدنه از زمین، منجر به افزایش پایداری خودرو در مانورهای خواهد شد.

ترزور دارای سه حالت رانندگی عادی، اسپرت و خودران است که سرنشینان می‌توانند به دلخواه آن‌ها را انتخاب کنند. هنگام قرارگیری خودرو در حالت خودران، چراغ‌ها روی بدنه به شکل خاصی تغییر رنگ خواهند داد و با روشن شدن مسیر بین آن‌ها تا لوگوی رنو در هر دو بخش جلو و انتهایی خودرو، تا به سایر خودروها هشدار‌های لازم را بدهند. در این حالت غربیلک فرمان نیز به صورت عرضی افزایش اندازه‌ی خواهد داد و همانند یک مرکز کنترل، اطلاعات مهم را برای راننده و از طریق نمایشگر‌های خود پخش خواهد کرد.

رنو امیدوار است تا سال ۲۰۲۰ تکنولوژی خودران را با قیمت ارزان تجاری‌سازی کند.

منبع:

http://dapoxetinetabs.com

 

شرمنده ، بخش پاسخ ها بسته است.