گوشی هوشمند ال جی جی ویستا

ال‌جی جی ویستا :

صفحه‌نمایش 5.7 اینچی qHD، پردازنده اسنپدراگون ۴۰۰، باتری ۳۲۰۰ میلی آمپر ساعت

گوشی هوشمند جدید ال‌جی جی ویستا که قرار است در حال حاضر تنها مختص اپراتور ورایزون عرضه شود فاش شد. مشخصات فنی بدست آمده از این دستگاه حکایت از میان‌رده بودن آن داشته و تاریخ معرفی آن ۳۱ جولای ذکر شده است.

در اواخر ماه پیش شایعاتی به گوش می‌رسید که نسخه‌ی جدید LG G Pro تحت نام LG G Vista قرار است بصورت اختصاصی و با شماره مدل LG-VS880 راهی اپراتور ورایزون شود. این مساله منطقی به نظر می‌رسد چرا که نسخه‌ی مخصوص ورایزون ال‌جی جی ۲ دارای شماره مدل VS980 بود و اصولا مدل‌هایی که برای این اپراتور آماده می‌شود پیشوند VS را بر خود می‌گیرند. همچنین شایعاتی نیز وجود داشت که تاریخ رونمایی از این دستگاه را 18 جولای اعلام می‌کرد که البته اکنون با گذشت ۱۰ روز از آن تاریخ به یقین می‌دانیم که صحت نداشته است. ورایزون همچون همیشه هیچ اطلاعاتی در خصوص دستگاه جدید خود بصورت رسمی ارائه نکرده که جای تعجبی هم ندارد.

اگرچه ال‌جی جی ویستا در حال حاضر تنها مختص اپراتور ورایزون عرضه خواهد شد اما این احتمال وجود دارد که با نام دیگری شاهد عرضه‌ی جهانی آن نیز باشیم.

اکنون یک منبع نسبتا قابل اطمینان، تاریخ رونمایی را به ۳۱ جولای بروز کرده که با روال ورایزون برای معرفی دستگاه‌های پیشین در پنج‌شنبه‌ها مطابقت دارد. این منبع همچنین تصویری از آنچه که به نظر می‌رسد یک اسلاید داخلی ورایزون از این دستگاه باشد را با مقداری اطلاعات دیگر فاش کرده است. این اسلاید نمایانگر تاریخ ۳۱ جولای برای معرفی بوده و مجموعه‌ای از مشخصات فنی یک دستگاه میان‌رده را به نمایش می‌گذارد. G Vista از یک صفحه‌نمایش 5.7 اینچی برخوردار است که صد البته خبری از رزولوشن QHD در آن نبوده و ال‌جی رزولوشن نا امیدکننده‌ی qHD یعنی ۵۴۰ × ۹۶۰ پیکسل را در این صفحه‌ی نسبتا بزرگ به کار برده است. بنابراین با صفحه‌ای روبرو خواهیم بود که به اندازه‌ی کافی برای وبگردی مناسب بوده اما در مبحث تراکم پیکسل باعث نا امیدی خواهد بود. برند پردازنده‌ی دستگاه نامشخص است اما بر اساس مشخصات به نظر می‌رسد با اسنپدراگون 400 کوالکام روبرو باشیم که با ۴ هسته‌ی پردازشی در فرکانس کاری ۱.۲ گیگاهرتز ارائه خواهد شد. این پردازنده آنطور که اطلاع داریم قادر به پشتیبانی از رزولوشن 720p نیز هست بنابراین ممکن است این فرض اشتباه باشد و با پردازنده‌ی دیگری مواجه باشیم. ال‌جی جی ویستا نیروی خود را از یک باتری بزرگ ۳۲۰۰ میلی آمپر ساعتی تامین می‌کند که باید عمر باتری جالب توجهی را برای آن به ارمغان بیاورد. G Vista بصورت پیش‌فرض به اندروید 4.4 کیت‌کت مجهز شده و از شبکه‌ی XLTE ورایزون در زمان ارائه پشتیبانی خواهد کرد. در حال حاضر اطلاعاتی در خصوص قیمت دستگاه در اختیار نداریم اما به محض دریافت اطلاعات تکمیلی شما را در جریان قرار خواهیم گذاشت.

طراحی این گوشی هوشمند از ال‌جی جی ۳ قرض گرفته شده که البته حاشیه‌های کناری صفحه‌نمایش اندکی گسترده‌تر هستند. بنابراین با یک دستگاه خوش چهره و خوش دست روبرو هستیم. همچنین کلیدهای دستگاه نیز همچون جی ۳ در قسمت پشتی دستگاه قرار گرفته است که طراحی آشنای ال‌جی را تداعی می‌کند. بسیاری تصور می‌کنند که این نحوه‌ی قرارگیری کلیدهای فیزیکی عجیب و غیر منطقی است اما پس از اندکی کار کردن با جی ۳ متوجه خواهید شد که آن قدرها هم با چینش بدی روبرو نیستید و می‌توان به خوبی به آن عادت کرده و از آن بهره برد.

گوشی G Vista همچنین مجموعه‌ای از ویژگی‌های نرم‌افزاری به کار گرفته شده در رابط کاربری Optimus UI مدل‌های پرچمدار ال‌جی، نظیر Dual Window و Mini View نیز برخوردار است. قابلیت Dual Window خاصیت چند وظیفگی را به تعبیر ال‌جی ارائه می‌کند و امکان اجرای دو اپلیکیشن بر روی صفحه‌نمایش را فراهم می‌نماید. در این حالت امکان تغییر و تنظیم اندازه‌ی پنجره‌ی هر برنامه نیز در اختیار کاربر قرار داده می‌شود. خصوصیت Mini View نیز امکان کار کردن با دستگاه با استفاده از یک دست و خصوصا انگشت شصت را فراهم می‌کند تا مجبور نباشید در همه‌ی شرایط هر دو دست خود را به کار گیرید. تنها با اشاره‌ی کوچکی صفحه‌نمایش آب رفته و کل رابط کاربری را در نزدیکی دست شما قرار می‌دهد.

شرمنده ، بخش پاسخ ها بسته است.