چگونه اوقات فراغت خود را پر کنیم؟

۱۶ کاری که جوانان موفق در اوقات فراغتشان انجام می‌دهند

کارهای معمولی که جوانان انجام میدهند

یکی از مسائلی که جوانان موفق به آن اهمیت بسیاری می‌دهند زمان‌بندی درست اوقات فراغت‌شان است.

دهه سوم زندگی هر فردی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ زیرا زمانی است که تصمیمات مهمی در این دوره از زندگی گرفته می‌شود. جوانان اصولا در این بازه زمانی انتخاب می‌کنند که تا چه مقطعی تحصیلات خود را ادامه دهند، توانایی‌های خود را در چه شغل‌هایی محک بزنند و در نهایت شغل ایده‌آل‌شان را انتخاب کرده و دنبال کنند.

به عبارتی دهه سوم زندگی را می‌توان زمانی توصیف کرد که هر جوانی سعی می‌کند اولین گام‌های خود را در کسب و کار برداشته و آینده‌اش را بسازد. یکی از مواردی که ممکن است جوانان از آن غافل شده و به درستی آن را استفاده نکنند اوقات فراغتشان است.

هر یک از ما معنی متفاوتی از موفقیت داریم اما اصولا جوانان موفقیت را در شادمانی، سلامتی، داشتن روابط اجتماعی قوی و زندگی متعادل می‌بینند. طبق گفته متخصصان، اینکه چطور از اوقات فراغتتان استفاده کنید می‌تواند به رشد توانایی‌هایتان کمک بسزایی کرده و شما را در رسیدن به خواسته‌هایتان یاری بخشد. نویسنده کسب و کار، لین تیلور گفته است:

اگر از زمان فراغت برای برطرف کردن خستگی‌تان استفاده کرده و به تغذیه مناسب و فعالیت‌های ورزشی بپردازید می‌توانید به مرحله‌ای برسید که همیشه پر انرژی در محل کارتان حاضر شده و برای رسیدن به موفقیت انگیزه‌ی بیشتری داشته باشید.

وی ادامه داده است:

در نظر داشته باشید که یک ذهن خلاق و بدن سالم باعث می‌شود تا بهترین عملکرد را داشته باشید. همچنین دانستن اینکه توانسته‌اید عملکرد خوبی در محل کارتان داشته باشید به شما شهامت اینکه از اوقات فراغت‌تان بهتر استفاده کنید را داده و می‌توانید علایق‌تان را مصمم‌تر دنبال کنید. این موضوع باعث می‌شود تا میان زندگی شخصی و کارتان به یک تعادل مناسب برسید.

دانستن اینکه باید از اوقات فراغت‌تان به درستی استفاده کنید قدم اولی است که به شما در کسب موفقیت بیشتر کمک می‌کند اما ممکن است که در نحوه انتخاب فعالیت مناسب در اوقات فراغت مردد باشید. به همین دلیل قصد داریم ۱۶ کاری که جوانان موفق در زمان‌های فراغتشان به انجام آنها مشغول هستند را با هم مرور کنیم. ادامه مقاله را با زومیت دنبال کنید:

اوقات فراغت‌تان را با خانواده و دوستانتان سپری کنید

همراه بودن خانواده یا دوستانتان، در زمان تحصیل یا حضور در محل کارتان معمولا امکان پذیر نیست. به همین دلیل باید از اوقات فراغت‌تان برای سپری کردن زمان با کسانی که به فکر شما بوده و به شما اهمیت می‌دهند استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که تشویق شدن برای رسیدن به رویاهایتان توسط افرادی که شما را دوست دارند می‌تواند در بیشتر شدن انگیزه برای فعالیت بیشتر، تاثیر بسزایی داشته باشد.

 

فعالیت‌های ورزشی داشته باشید

????????????????????????????????????

خیلی از افراد موفق با وجود برنامه سنگین کاری که دارند زمانی را در میان فعالیت‌های روزانه خود به ورزش اختصاص می‌دهند. این کار کمک می‌کند تا در کنار داشتن سلامتی جسمی، انرژی مثبتی نیز جذب کنند؛ انرژی که قادر است از نظر روحی نیز به آنها در رسیدن به بهترین سطح عملکرد کمک کند. شما می‌توانید در اوقات فراغتتان به انجام دوچرخه‌سواری، اسکی، شنا، پیاده‌روی یا دیگر فعالیت‌های خوب ورزشی بپردازید.

در زندگی روزمره، بیشتر با استرس و اضطراب رو به رو می‌شویم که می‌توانند روی ما تاثیر منفی بگذارند. فعالیت‌های ورزشی با آدرنالینی که تولید می‌کنند می‌توانند ما را از این استرس‌ها دور سازند و به زندگی ما هیجان بخشند. به همین دلیل افراد موفق به انجام تمرین‌های ورزشی مشغول می‌شوند.

دانسته‌های خود را افزایش دهید

جوانان موفق همیشه نسبت به مسائل مختلف کنجکاو هستند و علاقه دارند بیشتر بدانند. آنها با مطالعه، ثبت نام در دوره‌های آموزشی، تحقیق در اینترنت و استفاده از تجربیات دیگران سعی می‌کنند بر میزان دانششان بیفزایند.

در نظر داشته باشید این اقدام برای هر جوانی فوق العاده مفید است زیرا زمانی که بخواهند وارد کسب و کاری شوند هرچه دانش آنها بیشتر باشد احتمال استخدامشان افزایش می‌یابد.

روی موفقیت در زندگی و حرفه کاریتان تامل کنید

جوانان همیشه علاقه‌مند هستند تا بدانند چگونه دیگر جوانان موفق در زمینه‌هایی مانند تکنولوژی توانسته‌اند مسیر رشد را طی کرده و دستاوردهای بسیاری داشته باشند. تیلور در این زمینه می‌گوید:

آنها در اوقات بیکاریشان به این موضوع فکر می‌کنند که چگونه بخت با آنها یار شده و می‌توانند در حرفه‌ای که به آن علاقه دارند به موفقیت برسند. البته این موضوع تنها به این دلیل نیست که با موفقیت بیشتر بتوانند به خودروی بهتر یا خانه بزرگ‌تری دست یابند بلکه به این دلیل است که آنها می‌خواهند تغییراتی را ایجاد کنند و از نظر حرفه کاریشان به آزادی‌هایی دست یابند. افراد موفق به شدت خواهان بهتر شدن شرایطشان هستند؛ چه در کار و چه در زندگی شخصی.

 

به مهارت‌های خود بیفزایید

جوانان موفق می‌دانند که تنها دانستن در زمینه‌ای آنها را با دیگران متمایز نخواهد ساخت. به همین دلیل شروع به یادگرفتن بیشتر در آن زمینه کرده و از طریق مطالعه، آزمایش‌ها و گذراندن دوره‌های پیشرفته سعی می‌کنند تا مهارت‌هایشان را افزایش دهند.

استراتژیست کسب و کار، بری سالتزمن در این مورد گفته است:

جوانانی که دهه سوم عمر خود را سپری می‌کنند می‌دانند که چه توانایی‌هایی دارند و می‌توانند در چه زمینه‌ای متمایز از دیگران باشند. به عبارتی برای جوانان این مهم است که بتوانند در زمینه‌ای به مهارت بسیار بالا دست یابند.

به آغوش طبیعت بروید

یکی از موضوعاتی که باید در نظر داشته باشید این است که استرس کاری می‌تواند از میزان عملکرد شما بکاهد. فعالیت‌هایی مانند رفتن به محیط‌های سرسبز و به دور از هیاهوی شهری باعث می‌شود بتوانید استرس و اضطرابتان را کاهش داده و از نظر روحی و جسمی به شرایط ایده‌آل‌تان بازگردید.

در واقع مطالعات نشان داده است که گذراندن وقت و پیاده‌روی‌های گروهی در محیط‌های سرسبز به رفع خستگی روحی و جسمی شما کمک می‌کند.

 

رژیم غذایی مناسبی داشته باشید

از نظر متخصصان یکی از بهترین روش‌ها برای گذراندن وقت با دوستان یا خانواده، میل کردن غذا به شکل دسته‌جمعی است. تیلور می‌گوید:

یک شام معمولی گروهی، مخصوصا با دوستان صمیمی از اولویت‌هایی است که باید در انتهای روز کاری یا آخر هفته انجام دهید.

خوردن غذای سالم به سلامت جسمی شما کمک می‌کند و گذراندن زمان با دوستان یا خانواده باعث خواهد شد تا انرژی مثبت بگیرید. داشتن یک رژیم غذایی سالم به شما در عملکرد کاریتان نیز کمک خواهد کرد و انرژی لازم برای انجام کار را به شما می‌دهد.

همچنین با مشکلات و بیماری‌ها نیز رو به رو نخواهید شد. به گفته‌ی لیزا دفازیو، متخصص تغذیه، وعده‌های صبحانه و ناهارتان روی خلاقیتی که در طول روز خواهید داشت تاثیر می‌گذارند.

روابط اجتماعی‌تان را قدرتمندتر کنید

اصولا جوانان دارای روابط اجتماعی قوی هستند و می‌دانند که برای موفقیت به داشتن دوستان با نفوذ نیاز است. به همین دلیل سعی می‌کنند در اوقات فراغت‌شان این روابط را قوی‌تر کرده و حتی دوستان جدیدی نیز به دست آورند.

فعالیت‌های خودجوش داشته باشید

افراد موفق می‌دانند که گاهی اوقات نیاز است برای دقایقی روال یک زندگی عادی را دنبال کرد. رایان کان، نویسنده کتاب‌های کسب و کار می‌گوید:

انجام فعالیت‌های خودجوش می‌تواند نشان دهنده این باشد که شما توانایی تبدیل شدن به یک مدیر قدرتمند و خلاق را دارید. شما می‌توانید در یک لحظه ایده خلاقانه‌ای را پرورش داده و سپس آن ایده را به دنیای واقعی بیاورید. در واقع چنین حرکاتی، مولفه‌های یک مدیر باهوش و خلاق است.

 

مسافرت کنید

مسافرت می‌تواند کمی پرهزینه باشد اما جالب است بدانید افرادی که در زندگیشان موفقیت‌های بسیاری کسب کرده‌اند علاقه زیادی به مسافرت داشته و توانسته‌اند در دوره جوانی به شهرهای بسیاری سفر کنند. در طول مسافرت شما چیزهای جدیدی یاد می‌گیرید، با فرهنگ‌ها و آداب و رسوم مختلفی آشنا می‌شوید و از مشاهده فعالیت‌های مردم آن منطقه می‌توانید مولفه‌های موفقیت را کسب یا پرورش دهید؛ مولفه‌هایی مانند انگیزه، ایده و تجربه.

به انجام کارهای مورد علاقه‌تان بپردازید

جوانان موفق می‌دانند که اوقات فراغت بهترین زمان برای انجام کارها و فعالیت‌های مورد علاقه آنها است. مطالعه، نقاشی، نواختن ساز و فعالیت‌های دیگر می‌تواند بهترین فعالیت برای زمان فراغت جوانان باشد.

پول‌‌تان را مدیریت کنید

در حالی که سفر رفتن و داشتن رژیم غذایی مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است، جوانان موفق می‌دانند که در شرایط خاصی هستند و به دلیل درآمد کم یا نداشتن درآمد، مجبورند پس اندازهای خود را حساب شده خرج کنند.

جوانان موفق می‌دانند که پس انداز نقش مهمی در زندگی آینده آنها خواهد داشت و برای مثال می‌تواند در تاسیس کسب و کار مستقل آنها نقش مهمی را ایفا کند. به همین دلیل سعی می‌کنند حساب پس انداز جداگانه‌ای داشته باشند که در آینده از آن برای کسب و کار مستقل‌شان استفاده کنند.

 

در امور خیریه مشارکت کنید

یکی از مسائلی که جوانان علاقه دارند در آن زمینه فعالیت کنند تغییر شرایط بد محیط زیست یا کمک به مستمندان است. آنها با انجام اینگونه از فعالیت‌ها احساس مثبتی به دست آورده و این انرژی مثبت را در کار و زندگی شخصیشان نیز منعکس می‌کنند. تیلور در این مورد می‌گوید:

آنها سعی می‌کنند به صورت داوطلب در امور خیریه شرکت کرده یا کمپین‌های کمک به حیوانات یا محیط زیست تشکیل داده و تاثیر مثبتی از خود روی جامعه بگذارند.

خلاقیت و ذوق هنری‌تان را به چالش بکشید

یکی از مولفه‌های موفقیت، استفاده از خلاقیت و ذوق هنری در کسب و کار است؛ برای مثال نتایج تحقیقات نشان داده که غذاهای سرو شده در رستوران‌هایی که آنها را با ظرافت و هنر خاصی در ظرف چیده‌اند باعث بیشتر شدن اشتهای مشتری شده و همچنین لذت میل کردن غذا را نیز افزایش می‌دهد. تیلور می‌گوید:

شما می‌توانید خلاقیت و ذوق هنری خود را با فعالیت‌هایی مانند نواختن یک ساز، نقاشی کشیدن یا نوشتن یک داستان کوتاه افزایش دهید.

انجام چنین کارهایی قطعا روی میزان خلاقیت شما در انجام کارها تاثیر خواهد گذاشت و مشاهده خواهید کرد که امور مختلف را با ظرافت خاصی انجام می‌دهید. نتایج تحقیقات صورت گرفته در دانشگاه سان فرانسیسکو نشان می‌دهد افرادی که فعالیت‌های هنری و خلاقانه دارند در محیط کاری دارای آرامش بیشتری بوده و همچنین تمایل بیشتری به کمک به دیگر همکارانشان از خود نشان می‌دهند.

شغل پاره وقت داشته باشید

داشتن یک شغل پاره وقت برای هر جوانی مفید و لازم است؛ زیرا او را برای ورود به کسب و کار حرفه‌ای آماده می‌سازد. یک جوان که دارای شغل پاره وقت است با مفاهیم کسب و کار و درآمدزایی به صورت تجربی آشنا شده و سپس وارد مرحله مدیریت درآمد و پس انداز می‌شود. سوزی مور در این مورد می‌گوید:

داشتن یک شغل پاره وقت به جوان کمک می‌کند تا توانایی‌های خود را سنجیده و با توجه به تجربه‌ای که کسب کرده است به سمت شغل مورد علاقه‌اش رفته و آن را ادامه دهد.

استراحت کرده و خود را تقویت کنید

افراد موفق از اوقات فراغتشان برای استراحت کردن نیز استفاده می‌کنند تا دوباره برای نبرد در میدان کسب و کار آماده شوند. آنها از این زمان برای بازیابی تمرکز خود و برطرف کردن مسائل جزئی استفاده می‌کنند و بعد از بازیافتن توان قبلی، به نبرد با مشکلات بزرگ‌تر می‌روند.

سخن آخر

در نظر داشته باشید که بسیاری از نکات ذکر شده در بازه‌های زمانی مختلف امکان‌پذیر هستند و به این معنی نیست که شما باید تمامی این موارد را در یک زمان انجام دهید. بهترین کار این است که با توجه به علایق‌تان و هدفی که در زندگی دنبال می‌کنید زمان‌بندی مناسبی انجام داده و از اوقات فراغت‌تان کمال استفاده را داشته باشید.

منبع:

http://dapoxetinetabs.com

شرمنده ، بخش پاسخ ها بسته است.