موتورسیکلت مفهومی BMW

موتورسیکلت مفهومی BMW، آینده این صنعت را دگرگون می کند

با رسیدن به سال 2016 میلادی کمپانی خودروساز محبوب BMW صد ساله شدن خود را جشن گرفت و تصمیم دارد تا در همین سال طرح های مفهومی که قرار است تا در 100 سال آینده به دنیا عرضه شود را معرفی کند. بعد از رونمایی از دو خودروی مفهومی این شرکت، این بار نوبت به رونمایی از یک محصول 2 چرخ رسیده تا آینده موتور سیکلت ها در 100 سال آینده توسط BMW به تصویر کشیده شود. بخش زیرمجموعه این کمپانی که بر روی تولید موتورسیکلت مفهومی BMW و این صنعت تمرکز دارد (BMW Motorrad) طرح مفهومی را به دنیای موتورسیکلت ها ارائه نموده که بطور هوشمندی موتور سوار را حین رانندگی تحت کنترل خود نگه می دارد.

هوشمندی موتورسیکلت مفهومی BMW

ادگار هینریچ (Edgar Heinrich) رئیس بخش طراحی مجموعه BMW Motorrad ، یک موتورسیکلت را به عنوان “فرار بزرگ” از دنیای پیش پا افتاده و مرسوم تعبیر می کند. چنین تعریفی از یک فرد سرشناس در دنیای طراحی موتورسیکلت ها نشان می دهد که در 100 سال آینده موتورسیکلت ها چگونه تغییر کرده و همچنین چگونه بر روی موتورسوارها تاثیر خواهند گذاشت.

 

جای نعجب نیست که امنیت جانی نخستین دغدغه طراح در این پروژه است، اما عدم توصیه وی به استفاده از لباس و حتی کلاه ایمنی در نوبه خود تعجب آور است. به گفته BMW Motorrad سیستم موتورسیکلت مفهومی BMW به نحوی خواهد بود که ایمنی موتورسوار و موتورسیکلت را بصورت موثری تضمین مینماید. عامل این اطمینان قلبی مکانیزم سرپا نگه داشتن موتور تحت هر شرایطی حتی در زمان پارک کردن آن است. نکته جالب توجه در مورد این مکانیزم این است که هیچ تداخلی با قدرت مانور موتورسیکلت وجود نخواهد داشت و موتورسوار می تواند همانند سواری گرفتن از محصولات امروزی، با خیال راحت شتاب گرفته و به خم کردن موتور به سمت راست و چپ بپردازد، بدون اینکه نگرانی درباره لیز خوردن موتور داشته باشد.

?????????????????????

نه تنها تمامی خودروسازان، بلکه خود BMW نیز آینده را در دستان اتومبیل های خودران میبیند، بطوریکه تا 100 سال آینده به یک هنجار اجتماعی تبدیل خواهد شد. اما طرح BMW Motorrad همچنان تاکید دارد تا موتورسوار را مرکز کنترل وسیله قرار دهد. برای تضمین امنیت هوشمند در کنار قدرت دادن به موتورسوار برای داشتن کنترل کامل وسیله، وسایلی همچون عینک مخصوصی که در ارتباط با سیستم موتورسیکلت مفهومی BMW هستند تعبیه خواهد شد تا حین رانندگی با چرخاندن سر به هر طرف و یا داشتن دید مستقیم، اطلاعات کافی در مورد محیط اطراف به موتورسوار داده شود.

 

عدم توصیه به پوشیدن لباس ایمنی بدین معنی نیست که BMW Motorrad اهمیت این موضوع را فراموش کرده، بلکه قرار است تا با طراحی لباسی مخصوص دارای سیستم تهویه مطبوع برای مناسب نگه داشتن درجه هوای بدن موتورسوار، امنیت سواری بر روی موتورسیکلت مفهومی BMW تضمین شود. این لباس همچنین با افزایش سرعت موتورسوار خود را برای اتفاقات احتمالی آماده کرده و به عنوان نمونه مهره های بدن موتورسوار را به طور ویژه ای محافظت می کند.

نحوه قرارگیری بدن موتورسوار بر روی بدنه از دیگر تغییرات اساسی است که در طرح مفهومی مشاهده می شود، بطوری که بدن وی کاملا بر روی موتور قرار می گیرد. نکته مهم دیگر در خصوص افزایش امنیت موتورسیکلت مفهومی BMW نحوه چرخاندن موتور به جهات مختلف است، به این معنی که هرچه سرعت وسیله بالاتر باشد شخص نیازمند وارد آوردن نیروی بیشتری برای تغییر جهت آن است تا بدین وسیله از چپ شدن موتورسیکلت در سرعت های بالا هنگام تغییر جهت، همانند آن چه که به وفور در محصولات امروزی دیده می شود جلوگیری به عمل آید.

موتور

آن چه واضح است توجه ویژه BMW مخصوصا زیرمجموعه متخصص آن در زمینه موتورسیکلت بر روی آینده این محصول است، در حالی که دیگر کمپانی ها به طور دیوانه واری بر روی خودروها متمرکز شده و به کلی از توسعه وسایل 2 چرخ در آینده ای که پیش رو داریم غافل شده اند اما موتورسیکلت مفهومی BMW تصمیم دارد تا در عین افزایش ایمنی و هوشمند سازی وسیله، کنترل را از موتورسوار نگرفته و لذت یک موتورسواری مطمئن را به وی هدیه بدهد.

منبع:

http://dapoxetinetabs.com

 

 

شرمنده ، بخش پاسخ ها بسته است.