مایکروسافت ویندوز فون 8.1 جدید

بروزرسانی جدید ویندوز فون 8.1 از پوشه‌بندی برنامه‌ها و کیس‌های تعاملی پشتیبانی می‌کند .

مایکروسافت برنامه دارد که اولین بروزرسانی ویندوز فون 8.1 را بزودی عرضه کند و بر همین اساس، این کمپانی نسبت به تشریح برخی ویزگی‌های جدید ارائه شده در این بروزرسانی برای سازندگان اقدام کرده است. یکی از تغییرات قابل مشاهده‌ی اصلی ارائه شده در بروزرسانی اول ویندوز 8.1، پشتیبانی از پوشه‌ها است.

قابلیت پشتیبانی از پوشه‌ها به کاربران این نسخه از ویندوز فون امکان می‌دهد که نسبت به کشیدن یک کاشی زنده بر روی دیگری و ایجاد دسته‌ای از اپلیکیشن‌ها تحت یک فولدر اقدام نمایند. این ویژگی چیزی است که هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS سال‌ها از آن برخوردار بوده‌اند بنابراین باعث خشنودی است که بالاخره مایکروسافت این کمبود را جبران کرده است.

یکی از ویژگی‌های جالب‌تری که با آنچه Update 1 نامیده می‌شود از راه خواهد رسید، قابلیت پشتیبانی از کیس‌ها و جلدهای تعاملی بر روی دستگاه‌های مجهز به ویندوز فون 8.1 است. اچ‌تی‌سی، سامسونگ و ال‌جی همگی از کیس‌هایی بهره می‌برند که هنگام باز شدن موجب روشن شدن صفحه‌نمایش دستگاه و ارائه‌ی واکنش توسط آن نیز می‌گردند. این کیس‌ها در برخی موارد حتی برخی اطلاعات اساسی دستگاه نظیر اعلان‌ها را موقع بسته بودن درب آن نیز به کاربر ارائه می‌کنند. مایکروسافت تصمیم دارد با پشتیبانی از این خصوصیت، امکان اجرای حالت مشابهی را برای سازندگان گوشی‌های مجهز به ویندوز فون فراهم نماید. چنین رویکردی، پشتیبانی از کیس‌ها در این دستگاه‌ها را به شکل چشمگیری بهبود خواهد بخشید.

اطلاعاتی بدست آمده که حکایت از این مساله دارد که اچ‌تی‌سی در حال کار بر روی نسخه‌ای از پرچمدار اندرویدی One خود، این بار با سیستم‌عامل ویندوز فون است که این بهبود پشتیبانی توسط مایکروسافت می‌توان منجر به ساده شدن کار برای اچ‌تی‌سی در منتقل کردن کیس Dot View به دستگاه‌های ویندوز فون آینده این شرکت شود.

سایر بهبودها شامل ارائه‌ی ورودی جدید به دفترتلفن برای دستیار کورتنا می‌شود که از طریق آن مالکان خودرو می‌توانند به فعال کردن دستورات صوتی از درون خودرو بپردازند. علاوه بر این پشتیبانی از رزولوشن ۸۰۰ × ۱۲۸۰ و دستگاه‌های ۷ اینچی، یک کاشی زنده‌ی متوسط برای اپلیکیشن استور، و پشتیبانی از VoLTE را می‌توان در لیست تغییرات ارائه شده در این بروزرسانی مشاهده نمود. مایکروسافت کار بر روی Windows Phone 8.1 Update 1 را به پایان رسانده اما این شرکت همچنان اطلاعات رسمی در خصوص وجود آن ارائه نکرده است. منابع آشنا با برنامه‌های مایکروسافت اعلام کرده‌اند که مایکروسافت برنامه دارد Windows Phone 8.1 Update 1 از هفته‌ی آینده یا در ماه جدید میلادی در دسترس توسعه‌دهندگان قرار دهد.

شرمنده ، بخش پاسخ ها بسته است.